lørdag 5. november 2011

Kull født i 2015


MIN DYREVERDENS KULL 7
Syriske hamstere

Stamtavle kull 7
Klikk for større.
Mor: Fraglebergets Fie – Silver grey banded, langhåret
Far: Min Dyreverdens Amadeus (fra kull 1) – Golden agouti, korthåret
Født: 15. januar 2015 (15.01.15)
Antall: 13 (født 16) - Åtte jenter, fem gutter
Farger og mønstere: Silver grey, golden og ivory, med og uten banded, langhårede og korthårede
Leveringsklare: 19. februar 2015

Min Dyreverdens Gracie - Silver grey helfarget, hunn - SOLGT til Kirsti S.
Min Dyreverdens Gypsy - Silver grey helfarget, hunn (minst i kullet) SOLGT til Ida O.
Min Dyreverdens García - Silver grey banded, hunn SOLGT
Min Dyreverdens Geneva - Silver grey banded, hunn SOLGT til Chris K.
Min Dyreverdens Ginny - Golden agouti helfarget (mørk), langhåret, hunn SOLGT til Charlotte H.
Min Dyreverdens Goya - Golden agouti korthåret (lys), hunn SOLGT til Martine H.
Min Dyreverdens Gia - Golden banded, hunn SOLGT til Pamela
Min Dyreverdens Galilea - Golden banded, langhåret, hunn - SOLGT til Julia C.
Min Dyreverdens Gambino - Golden banded, hann SOLGT til Anbjørg B.
Min Dyreverdens Grover - Golden banded, hann SOLGT til Ida V.
Min Dyreverdens Galaxy - BE Ivory banded langhåret, hann - SOLGT til Maria H.
Min Dyreverdens Giovanni - BE Ivory langhåret, hann SOLGT Linea S.
Min Dyreverdens Guevara - Silver grey helfarget, hann SOLGT til Merethe T.



MIN DYREVERDENS KULL 8
Syriske hamstere

Stamtavle kull 8.
Klikk for større.
Mor: Pixie – Brown Eared Sable Banded, langhåret
Far: Min Dyreverdens Giovanni "Gio" (fra kull 7) – BE Ivory, langhåret
Født: 22. april 2015
Antall: 9 (født 13)
Farger og mønstere: 
Leveringsklare: 24. mai 2015

Min Dyreverdens Hazel - Sable helfarget, langhåret, hunn - SOLGT til Linea S.

Min Dyreverdens Holly - Ivory banded, langhåret (minst i kullet), hunn - SOLGT til Miriam R.
Min Dyreverdens Harlow - Brunøret (silver?) sable helfarget, langhåret, hunn - SOLGT Roy S.
Min Dyreverdens Hera - Brunøret sable banded, langhåret, hunn - SOLGT til Lisbet T.
Min Dyreverdens Harley - Cream helfarget, langhåret, hann - SOLGT til Christine Ø.
Min Dyreverdens Helix - Ivory banded, langhåret (nestminst i kullet), hann - SOLGT til Miriam R.
Min Dyreverdens Hemingway - Ivory helfarget, langhåret (størst i kullet), hann - SOLGT til Hanne Merethe H.
Min Dyreverdens Helios - Brunøret (silver?) sable helfarget, langhåret, hann - SOLGT til Gunn A. E.
Min Dyreverdens Hennessy - Ivory helfarget, langhåret, hann - SOLGT til Live S.




MIN DYREVERDENS KULL 9
Syriske hamstere


Mor: Fraglebergets Fie – Silver grey banded, langhåret
Stamtavle
Klikk for større
Far: Nero's Callisto (sønn av Min Dyreverdens Amadeus fra kull 1) – Golden dominant spot banded, korthåret
Født: 21. juni 2015 (21.06.15)
Antall: 6
Farger og mønstere: Golden dominant spot, golden banded, silver grey helfarget, black eyed ivory helfarget. Langhåret og korthåret.
Leveringsklare: 24. juli 2015


Min Dyreverdens India (jente) - Silver grey helfarget korthåret
Min Dyreverdens Inca (jente) - Golden banded korthåret
Min Dyreverdens Ink (gutt) - Golden banded langhåret
Min Dyreverdens Ivo (gutt) - Golden dominant spot banded langhåret (nesten hvit) 
Min Dyreverdens Iggy (gutt) - Golden dominant spot banded langhåret
Min Dyreverdens Ibsen (gutt) - Black eyed Cream helfarget korthåret



M
IN DYREVERDENS KULL 10
Syriske hamstere


Mor: Pixie – Brown Eared Sable Banded, langhåret
Far: Nero's Callisto (sønn av Min Dyreverdens Amadeus fra kull 1) – Golden dominant spot banded, korthåret
Født: 11. juli 2015 (11.07.15)
Antall: 8 (født 10) - Syv jenter, én gutt
Farger og mønstere: Golden, cream og ivory, med og uten banded og dominant spot, langhårede og korthårede
Leveringsklare: 14. august 2015

Min Dyreverdens Junior - Black eyed cream, hann 
Min Dyreverdens Juno - Black eyed cream banded, hunn
Min Dyreverdens Jubilee - Golden dominant spot banded, hunn 
Min Dyreverdens Jezebel - Golden dominant spot bandedhunn 
Min Dyreverdens Jemima - Golden banded, hunn 
Min Dyreverdens Joyce - Ivory ds?, hunn 
Min Dyreverdens Jesse - Ivory ds?, hunn 
Min Dyreverdens Juli - Ivory ds?, hunn 



MIN DYREVERDENS KULL 11
Syriske hamstere

Stamtavle K-kullet.
Mor: Fraglebergets Fie – Silver grey banded, langhåret
Far: Nero's Callisto (sønn av Min Dyreverdens Amadeus fra kull 1) – Golden dominant spot banded, korthåret
Født: 14. august 2015 (14.08.15)
Antall: 4
Farger og mønstere: Golden, golden banded, silver grey. Langhåret og korthåret.
Leveringsklare: 14. september 2015

Min Dyreverdens Kenya (jente) - Golden helfarget korthåret 
Min Dyreverdens Krakow (gutt) - Silver grey helfarget korthåret
Min Dyreverdens Kiev (gutt) - Golden banded korthåret? 
Min Dyreverdens Kerala (gutt) - Golden banded langhåret?





MIN DYREVERDENS KULL V1
Vinterhvite dverghamstere

Stamtavle. Klikk for større.
Mor: Ulvmoses Silent Daenerys "Daya" - Safir
Far: Hamsterhusets Milo "Milo" - Safir
Født: 22. august 2015 (22.08.15)
Antall: 7, 3 gutter og 4 jenter
Farger og mønstere: Safir
Genkoder: dd pepe
Leveringsklare: 25. september 2015
Om kullet: V1 er Min Dyreverdens første kull på vinterhvite dverghamstere. Det var litt av en overraskelse at det første dvergkullet ble såpass stort. Vanligvis kommer det rundt 3-5 unger hos de vinterhvite. Det var en spennende opplevelse å følge se syv små fra dag til dag. Etter hvert begynte det å utpeke seg ulike personligheter i gjengen, men generelt sett var de alle helt herlige å ha med å gjøre. 

Min Dyreverdens Viola - Vinterhvit dverghamster, safir - hunn - Solgt til Elin H.
Min Dyreverdens Safir - Vinterhvit dverghamster, safir - hunn - Solgt til Jamila
Min Dyreverdens Indigo - Vinterhvit dverghamster, safir - hunn - Solgt til Emma og Marius
Min Dyreverdens Mynte - Vinterhvit dverghamster, safir - hunn - Beholdes av Min Dyreverden
Min Dyreverdens Babylon - Vinterhvit dverghamster, safir - hann - Solgt til Merete A.
Min Dyreverdens Onyx - Vinterhvit dverghamster, safir - hann - Solgt til Vivian E. 
Min Dyreverdens Atlantis - Vinterhvit dverghamster, safir - hann - Solgt til Vivian E. 






MIN DYREVERDENS KULL V2
Vinterhvite dverghamstere
Mor: Ulvmoses Silent Daenerys "Daya" - Safir
Stamtavle kull V2
klikk for større
Far: Hamsterhusets Milo "Milo" - Safir
Født: 13. november 2015 (13.11.15)
Antall: 6 (født 7)
Farger og mønstere: Safir
Genkoder: dd pepe
Leveringsklare: 16. desember 2015
Om kullet: V2 er Min Dyreverdens andre kull på vinterhvite dverghamstere. 


Min Dyreverdens Nieve - Safir, jente - SOLGT til Trine L.
Min Dyreverdens Lumi - Safir, jente - SOLGT til Harald og Ingrid W.
Min Dyreverdens Yukon - Safir, gutt - SOLGT til Bente
Min Dyreverdens Frost - Safir, gutt - SOLGT
Min Dyreverdens Storm - Safir, gutt - SOLGT til Geir H.
Min Dyreverdens Noël - Safir, gutt - SOLGT til Mille O.