onsdag 7. november 2012

Velkommen til bloggen min!

Nå er det forferdelig lenge siden jeg har blogget eller skrevet om det å være dyreeier. Jeg laget min første hjemmeside da jeg var 13 år; Min Dyreverden. På det tidspunktet hadde jeg to undulater, to kampfisker, tre marsvin og to hamstere. Da jeg etterhvert satt igjen med bare marsvin startet jeg nettsiden Marsvin Nett. Der skrev jeg om mine egne erfaringer med marsvin, la ut bilder av mine dyr og marsvinkull, og møtte mange hyggelige marsvineiere gjennom spørsmål og svar-siden og forumet vårt. Det var en utrolig morsom periode.

Men etterhvert som jeg begynte på videregående fikk jeg mindre tid til både Marsvin Nett og dyra hjemme. Vi tok godt vare på de små vi hadde, men hadde ingen flere kull eller tok imot nye dyr. Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg fortsatt to marsvin hjemme, som begge levde til de ble 7 og 6,5 år gamle. Men livet på hybel ble ensomt uten dyrelivet jeg har hatt rundt meg siden jeg fikk min første kanin som 5-åring, så jeg bestemte meg for å kjøpe en liten hamster. Nå har en blitt til to - og jeg planlegger å drive et lite minioppdrett med én eller to hunner i avl i overskuelig fremtid.

Denne bloggen vil altså være en blogg om livet til mine søte små, om livet mitt som hamstermor og om en stund også om livet til hamsterbabyene som vil dukke opp. Kommentarer gjør meg kjempeglad! Ellers kan jeg kontaktes på enlitendyreverden@gmail.com

/Marie
Baileys sier hei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar