mandag 10. juni 2013

Hvordan ungene i kull 1 har det nå!

Denne lørdagen fylte ungene i kull 1 seks uker, og åtte av ni har nå bodd 1-2 uker i sine nye hjem. Jeg har fått både bilder og mail fra de nye eierne, og tenkte det ville være koselig for dere som har fulgt bloggen en stund å se hvordan de har det nå.

Noen av ungene har tatt overgangen til nytt hjem og ny familie veldig bra, mens andre har hatt en periode med skyhet og litt utrygghet i forhold til eierne sine, selv om de var tamme og fine her. Men nå, etter 1-2 uker, set det ut til at har alle har slått seg til ro i sitt nye hjem, og blitt like trygge og kontaktsøkende som de var hos meg. Og det er koselig å høre!

Jeg har ikke tatt med bilder og oppdatringer av Antonin og Avalon, fordi Antonin fortsatt bor her hjemme, og Avalon kommer på sommerferiebesøk om to dager. Da skal brødrene få et innlegg helt for seg selv.

Så her kommer en oppdatering på de andre syv ungene!

Min Dyreverdens Addelyn: Bor nå hos et ungt kinesisk par i Oslo som jobber og studerer, og som skal bli her et par år til. Jenta som ville ha henne hadde hatt en helt lik hamster hjemme i Kina før hun dro, og nå savnet hun en liten hamster å stelle for. Addelyn har byttet navn til Baobao, som på kinesisk betyr "liten baby". Hun er visstnok kontaktsøkende og veldig aktiv, men litt skeptisk til kos. Men de fortalte meg at det ser ut som hun er veldig fornøyd og har det bra, og så lenge hun har det - har de det bra med henne og. Synes det var så koselig sagt:) Bildet er tatt nylig.

Min Dyreverdens Amadeus: Bor hos en hamsterglad jente i Larvik, og heter nå Aro. Da hun nettopp hadde fått han beskrev hun han som snill og rolig, og synes jeg hadde gjort en god jobb med temmingen av ungene. Det er alltid fryktelig koselig å høre for en matmor. Aro skal brukes i avl til høsten, og jeg håper å kunne en lage en liten oppdatering på hvordan det har gått når den tid kommer. De to bildene til venstre er av Aro/Amadeus, til høyre er Altea som bodde hos Rebekka i tre dager før hun flyttet til sin nye eier Susanne. Bildet er tatt for to uker siden.

Min Dyreverdens Apollo: Denne lille tassen var den siste som flyttet hjemmefra, og han har kommet til et veldig hyggelig par i Oslo, som også har hatt hamster før. Sist jeg snakket med dem gikk visstnok alt bra, og de var veldig fornøyd med gutten de nå kaller Fievel, og gemyttet hans.  Her poserer Fievel som bare det, se så fin og stor han har blitt! Bildet er tatt nylig.
Min Dyreverdens Altea: Dette bildet ble tatt rett etter Altea hadde kommet hjem til sin nye eier Susanne i Porsgrunn. Hun heter fortsatt det samme, og har nå fått skikkelig stor boltringsplass i et digert helplastbur med masse spennende leker. Selv om Altea er en rask og aktiv liten jente som aldri har tid til å sitte stille, ser hun ut til å bli en skikkelig kontaktsøkende kosehamster. Bildet er tatt for 1-2 uker siden.
Min Dyreverdens Avigail: Her er Avi sammen med matmor Mari. Avi har beholdt navnet sitt sist jeg snakket med familien hennes, og hun lever nå livets glade dager hos Maris koselige familie som bor et stykke utenfor Oslo. Selv om Avi var en av de tammeste i kullet når hun var her, var hun likevel litt skeptisk da hun flyttet, men nå går visst alt veldig bra. Kjempekoselig kosebilde! Bildet er tatt nylig.
Min Dyreverdens Alva: Alva bor hos Marte og familien hennes i Buskerud, sammen med en liten gjeng andre hamstere og mange andre dyr. Moren til Marte kunne fortelle meg at Alva både er snill og tam, og at hun har beholdt navnet sitt. Bildet er tatt nylig.
Min Dyreverdens Alma: Her er lille Alma - som også har beholdt navnet sitt - i det nye, store buret sitt. Hun var visstnok litt sky i begynnelsen, men har blitt mye bedre nå. Alma bor hos et ungt samboerpar i Oslo som begge går på skole/studerer. Bildet er tatt nylig.



Det var det for denne gang, og så kommer jeg tilbake til Avalon - som jeg kan avsløre at har fått navnet Fred - og Antonin om et par dager:-) Avslutter denne posten med et skikkelig kosebilde fra da ungene var 17 dager gamle. 

Marie

3 kommentarer:

  1. Alva er jo så søt, de andre er jo søte de også men spesilet Alva <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Alva er en skikkelig søtnos, og hun var en av mine favoritter også ;-)

      Slett
    2. Alva er min favorit i NumeHamster!

      Slett