fredag 29. januar 2016

Kull 12 og V3: 14 dager og 10 dager. Kjønn og navn!

Lottes seks små er to uker i dag, og Dayas små er ti dager gamle. I dag har alle 14 fått navn!

Kull 12
Alt står bra til med Lottes unger. De utvikler seg masse for hver dag som går, og vi har heldigvis ikke mistet noen flere siden sist. Fremdeles er det tydelige størrelsesforskjeller på de seks. I kullet er det tre jenter og tre gutter, og jentene er alle sammen litt mindre enn guttene. To av gutta har allerede åpnet øynene sine, og alle ungene spiser nå godt på egenhånd. Siden jeg endelig har en oversikt over både farger og kjønn, kan jeg nå avsløre navnene på L-kullet!

Min Dyreverdens kull 12: L-kullet - syrisk gullhamster
Min Dyreverdens Lazarus - golden banded, korthåret, gutt
Min Dyreverdens Lucifer - black eyed ivory banded, korthåret, gutt
Min Dyreverdens Lupus - black eyed ivory banded, korthåret, gutt
Min Dyreverdens Luna - golden dominant spot, korthåret, jente
Min Dyreverdens Lumos - black eyed ivory dominant spot (?), korthåret, jente
Min Dyreverdens Lilo - black dominant spot banded (?), korthåret, jente

Foreløpig er ingen av ungene reserverte, og ventelisten har flere ledige plasser. Disse ungene selges ikke for videre bruk i avl. Neste avlsdyktige kull kommer i februar for de som ønsker å kjøpe en hamster til oppdrett, mellom Nero's Rakel, som nå har fått navnet Lou, og Fraglebergets Sprite, som enda ikke har fått nytt navn. Her blir alle ungene langhårede. Mer info om planleggingen av kull 13 kommer om ikke lenge.

Dagens bilder av kull 12, med navn:
Kull 12: To uker gamle. Fra venstre bak: Luna (jente), Lucifer (gutt) og Lilo (jente). Foran fra venstre: Lumos (jente), Lazarus (gutt) og Lupos (gutt).
Kull 12: To uker gamle. Fra venstre: Lazarus, Luna, Lilo og Lupus.

Min Dyreverdens Lilo. Jeg trodde først hun var golden ds slik som Luna, men jeg er mer og mer sikker på at hun er black.
Lumos (foran) og Lucifer eller Lupos.
Lotte med Lazarus og Lupus.
Fra venstre: Lazarus, Lupus og Lucifer. Bak: Luna.
Kull V3
Ungene til Daya er blitt noen ordentlig søte små klumper den siste uken, og allerede nå ser jeg at vi har fem jenter og tre gutter i kullet. De har alle fått Harry Potter-inspirerte navn, ettersom dvergkullene følger navntemaer og ikke alfabetet.

Min Dyreverdens kull V3 - vinterhvite dverghamstere
Min Dyreverdens Albus - safir, gutt
Min Dyreverdens Nilus - safir, gutt
Min Dyreverdens Dobby - safir, gutt
Min Dyreverdens Bella - safir, jente
Min Dyreverdens Alice - safir, jente
Min Dyreverdens Irma - safir, jente
Min Dyreverdens Molly - safir, jente
Min Dyreverdens Hedwig - safir, jente

Min Dyreverdens kull V3, ti dager.
Min Dyreverdens kull V3, ti dager.

Min Dyreverdens kull V3, ti dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar