fredag 5. februar 2016

Kull 12: Tre uker + Kull V3: 18 dager

Kull 12 og kull V3 er begge rundt tre uker nå, og det er bare to uker til de er leveringsklare! Dermed er det på tide å reservere bort enkeltunger til de som har ønsker om kjønn, farge og så videre. Til dere som står på ventelisten til en unge fra ett av kullene, er det bare å sende meg en mail i løpet av helgen om hvilken unge dere helst ønsker.

Dvergene - kull V3

Dverghamsterne er blitt noen flott unger, Daya tar godt vare på dem fremdeles og jeg har klart å få dem ganske så tamme allerede. Det finnes minst én ledig plass på ventelisten til kullet. Ingen av ungene er foreløpig holdt av, så listen ser dermed slik ut:

Guttene
Min Dyreverdens Albus - safir, gutt - HOLDT AV til John og Celina
Min Dyreverdens Nilus - safir, gutt - HOLDT AV til Hege G.
Min Dyreverdens Dobby - safir, gutt - TIL SALGS

Jentene
Min Dyreverdens Bella - safir, jente - HOLDT AV til Tonje H. T.
Min Dyreverdens Alice - safir, jente - TIL SALGS
Min Dyreverdens Irma - safir, jente - TIL SALGS
Min Dyreverdens Molly - safir, jente - HOLDT AV til Victoria S.
Min Dyreverdens Hedwig - safir, jente - HOLDT AV til Silje S.


Mange spør meg om jeg kan si noe om personligheten til ungene, men når det gjelder dverghamsterne er dette nesten helt umulig. De er alle prikk like - det eneste jeg kan skille på er kjønn. Men det skal sies at de er like snille og gode alle sammen!








Syriske - kull 12

Lottes unger har dessverre blitt til fem på mystisk vis, og størrelsesforskjellene er fremdeles veldig store. Tre av ungene har skutt i været og har perfekt vekt og størrelse (Lazarus, Lucifer og Lupus), mens resten av gjengen har hengt etter i utviklingen. Lilo og Luna er utviklet på nivå med en 16 dager gammel unge, ikke en 22 dager gammel en, slik de jo er. Dermed vil jeg vente litt til med å love bort Lilo og Luna, til jeg har sett at de virkelig vil klare seg. Om en ukes tid har jeg fårhåpentligvis svaret på det, og det er absolutt mulig å melde interesse for dem.

Lucifer, Lupus og Lazarus er imidlertid ledige for reservasjon. Jeg jobber mye med temmingen av disse ungene. Lazarus har vært veldig grei og rolig å ha med å gjøre, mens de andre trenger litt mer tid på seg. Jeg gjør igjen oppmerksom på at disse ungene ikke skal brukes i videre avl. Det finnes tre ledige plasser på ventelisten til en unge fra dette kullet. Reservasjonslisten ser nå slik ut:

Guttene
Min Dyreverdens Lazarus - golden banded, korthåret, gutt - TIL SALGS
Min Dyreverdens Lucifer - black eyed ivory banded, korthåret, gutt - TIL SALGS
Min Dyreverdens Lupus - black eyed ivory banded, korthåret, gutt - TIL SALGS

Jentene
Min Dyreverdens Luna - silver grey dominant spot, korthåret, jente - TIL SALGS
Min Dyreverdens Lilo - black dominant spot banded, korthåret (?), jente - TIL SALGS




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar